Alldeles tomt.

I huvudet på mig just nu. Har jobbat mellan kvart i åtta och kvart i sju idag. Och alla som har jobbat med barn vet att det inte är världens lugnaste jobb precis. Dock har det varit vissa saker som hänt som varit roliga idag som jag måste berätta om:

Idag har vi haft maskerad, och då försökte en av mina kollegor vara lustig. Först gick ett barn förbi som hade klätt ut sig till häxa. Sen gick jag förbi. Då säger Bengt: "Har du också klätt ut dig till häxa?" hmpf. Lustigkurre där.

Vi har en prao på våran avdelning. Hon har aldrig varit på förskola tidigare, och våra barn är ganska uppi henne. Det var tex en som lekte hund och kom fram och slickade henne på kinden. Hon såg aningens förfärad ut! =)

Senare kom ett annat barn med en "noppa", små klossar med små pinnar på som man kan sätta ihop med varandra. Vår prao har nämligen väldigt lockigt hår som står rakt ut från huvudet, som våra barn är väldigt fascinerade av. Hon som hämtade skulle borsta hennes hår. Men då fick vår prao sätta stopp. "Sätter du dit den där får du inte ut den igen", sa hon =) Så då gick vårat barn (ska inte säga namn, det får vi inte i vårt yrke) och hämtade en duplo kloss i stället och borstade med. Hon får stå ut med en del. Moahaha, hon ska härdas! ;)

Nä, nu blir det sängen nästa!
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0