Magsjuka.

Det här med magsjuka på förskola är inte roligt alltså. Det går bara runt runt. Nu har vi börjat använda pappershanddukar till barnen och dessutom spritar vi händerna på dem ibland. Men det hjälps inte när barnen kommer tillbaka för tidigt till förskolan. Man måste nämligen vara hemma 48 timmar efter att man slutat spy eller haft diarre, annars kan man smitta ner andra. Det kommer aldrig att sluta gå runt annars. Jag hoppas verkligen att jag inte blir sjuk igen. Det vore inte ok.

I helgen ska jag hem till Luleå. Till mamma och pappa. Myspys. Pappa fyller 54 år på söndag. Mamma fyller 52 år på måndag. Så det blir lite party party och uppvaktning. =) Jag och lillasyster Nina har köpt den perfekta presenten. Jag kan inte skriva vad det är om det nu är så att mamma eller pappa har snokat redan på den här sidan, vilket jag dock starkt tvivlar på. Men man kan aldrig bli för säker när det är såhär perfekt. Jag och Linda ska åka bussen på fredag tillsammans. Trevligt att slippa åka själv, det lär ju vara hur mycket folk som helst, då är det skönt att slippa trängas med någon man inte känner. Blir lunch innan också. Härligt.

Det är så fint hemma hos mig just nu. Jag älskar julen, och mitt julpynt är perfekt. Rånöjd! Jag har tvättid nu, och när jag kom ner till tvättstugan så luktade det lussekatter. Oj så gott, jag vill också ha! Men det blir julbak på Lucia. Lussekatter, pepparkakor, knäck, risbräck. Men frågan är om jag måste göra lussekatter innan, eftersom jag inte tål de man köper. Så kan jag bjuda in någon på julmust och lussekatter. Fast det är ju inte ens december än, trots allt. Hmm, får nog fundera lite på det där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0