God morgon

Idag är jag ännu lite piggare. Tror jag. Det känns så nu iaf. Fick lite skäll av mamma igår för att jag inte har börjat äta än, trots att jag inte mår så bra av att äta. Hon säger att jag måste vänja magen vid att äta igen. Hon har säkert rätt. Hon har oftast rätt, speciellt när det gäller sjukdomar och sånt.

Ungefär som när hon sa att jag hade mykoplasma. För er som inte vet är det (tror jag) enkelt sett en blandning mellan virus och streptokocker som ger ungefär samma symptom som halsfluss. Fast till skillnad från halsfluss så syns det inte på ett vanligt halsprov. Ibland läker det av sig själv, ibland inte. Läkaren sa att jag bara hade virus men mamma sa att jag hade mykoplasma. Jag blev inte bra och gick tillbaka till läkaren, och nog hade jag mykoplasma alltid. Har en förkylning nu, som har hållt i sig lääänge, och läkaren har sagt att det är virus. Mamma säger att hon tror att jag har mykoplasma igen. Vi får väl se om hon har rätt igen, eftersom jag snart måste gå till läkaren för att inte halsen ger med sig.

I alla fall.. var var jag? Jo, jag måste börja äta igen. Oskar kom precis och skrämde mig genom att plinga på dörren utan att jag var förberedd. Då börjar alltid mitt hjärta banka stenhårt eftersom jag inte vill att okända människor ska plinga på hos mig, och därför inte öppnar. Men han hade lämnat mobilen hemma så han blev förlåten. Dessutom så kom han förbi för att fara och handla hos mig, och då var han bara snäll. Vi ska äta potatismos och köttbullar ikväll. Det är riktig mat. Hoppas magen gillar det.

Vi ska ha filmkväll ikväll. Då vill man ju äta typ godis eller chips. Det kommer ju inte att gå. Någon som kan komma med något tips om något gott som är snällt mot magen?

Kommentarer
Postat av: Linda

fruktsoppa :D

2008-11-21 @ 13:57:34
URL: http://gregorgeous.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men ååå.. fruktsoppa är INTE gott ju! Inte när man har ätit blåbärssoppa och druckit proviva i tre dagar! =)

2008-11-21 @ 15:41:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0