Farfar

Har varit och hälsat på min farfar idag. Han måste vara den coolaste pensionär som finns. På riktigt. För det första så är han så pigg. Han ser typ ingenting. Eller hör. Trots det är han otroligt kvick med repliker och skämt. Idag när min syster sa att hon var mätt så replikerade han snabbt: "Hur lång var du då?". Så sjukt kul.

Eller när vi pratade om att min kusin går gymnasiet nu. Då sa han att han hade tänkt söka in nu till hösten. Han hörde ju så bra och synen var det inget fel på, så det skulle ju inte bli några problem sa han. Vi skrattade gott och jag frågade vad han hade tänkt sig för linje då. Han svarade läkare, närmare bestämt kirurg. Så sjukt kul.

Men det som är mest imponerande är att han är så otroligt pigg i kroppen. Han är 78 år (tror jag) och får en att känna sig som gammal när han skuttar upp från stolar, klättrar efter ljusslingor och när han tar trappor så att man själv får anstränga sig för att hänga med. Trots att han ser dåligt!
 
Och så har han värsta sällskapslivet också. Dagverksamhet för pensionärer eller vad det nu är. Måndag, onsdag, fredag går han dit. Inte tisdag, för då kan man köpa så god palt nere i "centrum" så då gör han det istället.

En härlig gubbe helt enkelt.

Kommentarer
Postat av: Syster

han är 81=P

2008-11-09 @ 20:33:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0