Musikaler

Nu äntligen är det dags att beskriva min stora passion för musikaler. Har ju tidigare gett en hint om det, men har aldrig riktigt berättat hur "illa" det är. Jag älskar verkligen musikaler.
Jag och Anna var i Stockholm för några år sedan, och hade världens bästa helg. Till exempel så var vi och såg musikalen Grease. Jag satt och log konstant i tre timmar. Och sen var jag typ i extas hela kvällen.
Det blev ju inte samma sak som en musikal live, men jag och Anna var och såg Mamma Mia i torsdags. Och återigen - så bra! Själva storyn var ju inte den bästa som skapats, men musiken och dansen och så var det rätt mäktigt att se det på bio. Jag grät faktiskt. Många gånger. Inte för att det var sorgligt. Men det var så bra.
Dessutom är jag så sjukt svag för manliga musikalartister. De har ju en underbar utstrålning. Och så både sjunger och dansar de. Speciellt svenska musikalartister, fråga mig inte varför, men så är det bara.

Så då vet ni.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0