Lite mera jul

Idag har jag mättat mitt julbehov lite till. Jag, mamma, pappa och syster Nina har gått på stan och handlat julklappar. Ja, inte alla tillsammans förstås, men vi har iaf fikat tillsammans. En riktig julfamiljedag! Handla julklappar = julstämning.

Lite senare, när jag hade sovit min dagliga middagslur, så klädde vi granen. Till julmusik förstås. Det roliga i vår familj är att jag och pappa alltid sätter upp ljusen, som första steg. Sen kliver pappa åt sidan. Kan bero på en eller två saker, eller en kombination. Antingen har han lärt sig att mamma vill ha det på ett visst sätt. Eller så är han inte så sugen på att göra det. Eller så använder han det första alterntativet som en ursäkt för det andra. Man vet aldrig.
Mamma är nämligen lite rolig på så sätt. Det är aldrig någon klassisk julgran vi har haft, med pumlor i olika färger och polkagrisar i. Ville vi ha det så fick vi gå till våra kusiner och hälsa på, de har alltid haft stor gran med ljus i olika färger med änglahår på tom tror jag (Linda, hjälp mig här), många pumlor osv.
I år var det svart och silver som gällde på våran gran. Och missförstå mig inte, våran gran har alltid varit jättefin, men den har aldrig varit traditionell. Mera designaktig. Mycket snygg, blev den förstås i år också. Kan lägga upp en bild i efterhand.

Som avslutning på min juldag så har jag bakat pepparkakor! Lite brända blev en del (ganska många), men de gick absolut att äta. En mysig juldag har jag haft helt enkelt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0